Om oss 2017-08-28T10:56:51+00:00

Sveriges Kristna Radio

är en samfundsoberoende radiokanal. Vår vision är att vara en stark kristen röst som når hela landet:

  • En röst som kan nå alla som söker hopp och mening
  • En röst som genom budskapet om Jesus Kristus stärker tron
  • En röst som planterar och står upp för kristna värderingar i samhället

Vi sänder 24 timmar om dygnet via webben och FM 88,4 i Stockholm och Södertälje samt FM 91,6 i Kristianstad med omgivningar. Programinnehållet präglas av:

  • Musik
  • Samhällsdebatt
  • Trosfrågor

Programmen produceras av vår redaktion i Stockholm och utav olika människor och organisationer runtom i landet. Tror du att du eller det sammanhang du verkar genom har något intressant att säga till andra så är du välkommen att ta kontakt med oss för att kunna göra det genom Sveriges Krista Radio: torbjorn.frisk@sverigeskristnaradio.se

 HISTORIK

Sveriges Kristna Radio startade 2009 under namnet Hope FM. 2011 inleddes ett samarbete med Premier Christian Radio i London och 2012 blir radiostationen Premier – Sveriges Kristna Radio. 2014 blir radiokanalen helsvensk med namnet Sveriges Kristna Radio.

Sveriges Kristna Radio är beroende utav våra lyssnares support genom bön och genom ekonomisk support för att sända hoppet ännu längre och till ännu fler. Vårt mål är att se varenda timma – dygnet runt – buren i förbön och stöd. En genomsnittlig timma kostar idag 300 kr och för detta kan vi utveckla ännu mer program och resurser som både stärker tro och berör liv. Med ditt stöd kan vi också nå ut på fler platser och förverkliga en böne- och samtalsjour som ett fantastiskt komplement för att kunna erbjuda hoppet som Sverige verkligen behöver.

GE EN GÅVA


Du kan ge en gåva direkt till något av följande konton. Betalningsmottagare är Sveriges Kristna Radio:

    • Bankgiro 430-9597
    • Plusgiro 520264-3

Bli Månadsgivare

Du kan stödja oss genom att bli en månadspartner. Ladda ner en autogiroblankett och skriv ut.

Vill du få din musik spelad i Sveriges Kristna Radio? Maila den till oss. Att du mailar den till oss betyder inte att vi därför per automatik spelar den. Men vi lyssnar på allt. De kvalifikationer den ska ha är att den ska:

  • Ligga i linje med vår kanalprofil.
    Genom att lyssna på Sveriges Kristna Radio under olika tider på dygnet (musiken varierar i format) får du en uppfattning om var den är.
  • Ha god teknisk kvalité.
    Det behöver inte vara ett fullt album, vara inspelad av professionell studio osv. Men den ska hålla en kvalité som gör att andra gärna vill lyssna.
  • Beröra hjärtat.
    Om du enbart är intresserad av att visa upp din musik så är Sveriges Kristna Radio inte kanalen dit du skickar din musik. Det finns många andra bra musikkanaler då. Men vill du visa upp Jesus, då är det absolut rätt kanal att skicka din musik till.

Musiken du skickar till oss vara kodat i detta format (obs, vi lyssnar inte igenom bifogade länkar såsom YouTube-klipp, SoundCloud-klipp, Spotify-länkar osv eftersom vi behöver filer för att kunna spela i vårt PlayOut-system):

  • MP3, 320kps

Du skickar den till:

  • info@sverigeskristnaradio.se

Skicka också med eventuellt omslag eller annan bild om du inte har ett omslag. Skriv också några kortfattade personliga rader rader om dig och din musik i relation till din målsättning att se människors liv bli förvandlade.

RADIOPROGAM

Tror du att du har något att säga till andra – gör det genom Sveriges Kristna Radio. De program vi sänder är program med klar kristen profilering inom områdena:

  • Musik
  • Samhällsdebatt
  • Tro eller Teologi

Tag kontakt med Torbjörn Frisk, programansvarig: